Proces regeneracji głowic

Oględziny i demontaż zaworów, pomiary twardości materiału, współosiowości płaszczyzn, wysokości głowicy, zagłębienia gniazd zaworowych względem płaszczyzny głowicy

Wielogodzinna kąpiel głowicy w wysokiej temperaturze w celu dokładnego odtłuszczenia i usunięcia nagaru, mycie głowicy w kąpieli alkaicznej (aluminium), czyszczenie zaworów

Sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego głowicy w warunkach termicznych pracy silnika 90°C

sd

sprawdzenie stopnia zużycia prowadnic zaworowych, zaworów, gniazd zaworowych, komór wirowych ( silnika Diesla ), wałka rozrządu, elementów klawiatury

jeżeli konieczne - spawanie ( wyłącznie głowice aluminiowe ) – przygotowanie do spawania, obróbka po spawaniu, przywrócenie oryginalnej specyfikacji głowicy, odprężanie, regeneracja współosiowości płaszczyzn i podpór wałka rozrządu, pomiar twardości materiału

jeżeli konieczne – osadzenie gniazd zaworowych, nadwymiarowych komór wirowych ( silnika Diesla ), regeneracja gwintów - wstawienie „helicoil”, wymiana prowadnic zaworowych, wymiana obsad wtrysku

ponowne, kontrolne sprawdzenie szczelności płaszcza wodnego po obróbkach

profilowanie gniazd zaworowych poprzez precyzyjną obróbkę skrawaniem jednocześnie trzech katów gniazda zaworowego, według fabrycznej specyfikacji modelu

szlif zaworów z zachowaniem fabrycznego kąta przylgni

planowanie - szlif powierzchni styku głowicy z blokiem silnika – operacja, która jest zalecana każdorazowo przy demontażu głowicy z silnika i wymianie uszczelki

jeżeli wymagane – przywrócenie fabrycznej specyfikacji kanałków uszczelniających płaszczyznę głowicy ( np. niektóre modele głowic SCANIA, RENAULT )

sprawdzenie sprawności sprężyn zaworowych

wymiana uszczelniaczy zaworowych, montaż zaworów

regulacja luzów zaworowych lub wyciśnięcie oleju z hydraulicznych regulatorów

„vacum test” - test szczelności pod ciśnieniem zawór przylgnia zaworu

wstępne nasmarowanie przed uruchomieniem, opakowanie zabezpieczające na czas transportu

Wykonujemy również usługę szlifu płaszczyzny bloku silnika, bez konieczności demontażu układu korbowo - tłokowego.


MAREX MOTOR ®
60-594 Poznań / ul. J.H. Dąbrowskiego 175A